onsdag 5 september 2012

Regnbågskaka vs. Tigerkaka

Oj vilken stor smet jag gjorde... Hoppsan. God blev kakan, den smakar precis som det vita i tigerkaka, konstigt. Det känns ju som att när kakan är andra färger då borde den smaka annorlunda men nope, det gör den inte, pure vanilla! Well, the last vanilla powder I had.... hehe.
Jag gjorde två smetar i ett, här är recept på en jättegod tiger- eller regnbågs-kaka.

2,5 dl socker och 200 g margarin vispas
tillsätt ett ägg i taget tills du fått i tre
tillsätt två dl vetemjöl och 1tsk bakpulver
Till sist 1 dl grädde
(om du vill göra min kaka så dela nu upp i 6 skålar och blanda i karamellfärg)
Ner i bröad eller bakplåtspapprad form
175 grader långt ned i ugn i ca 50-60 min


Supersaftig! Jag hade hoppats på en regnbåge men färgerna blandades hejvilt, och då har jag inte rört om utan bara lagt ned färgerna som bild nedan. Den blev fin ändå :D


regnbågskaka

regnbågskaka

regnbågskaka

regnbågskaka

regnbågskaka

regnbågskaka

regnbågskaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar