måndag 26 november 2012

Phew...

När jag först flyttat hit gick jag ned i vikt (märkte det på kläder för jag har ingen våg) men när jag började jobba på McDonald's hade jag så ont i fötterna hela tiden att jag rörde mig endast på jobbet och låg eller satt i sängen när jag var hemma. När jag slutade på McDonald's belv det en dålig vana att fortsätta stanna i sängen under dagarna och bara gå ut lite grann och äta mera. 

Gick upp i vikt (märkte igen på kläderna) men känner nu att jag trivdes bättre när kläderna satt lite lösare, det var snyggare och jag kan just precis komma i största storleken på Topshop och jag älskar deras kläder så det är bra om jag inte går upp mera... 

Så målet nu är att försöka bli lite nyttigare de sista veckorna här så jag började i helgen genom att inte äta godis eller för mycket mat men fortfarande frukost lunch och middag och eventuellt eftermiddagsfika (till exempel macka). Idag har jag tagit en promenad och gjort tre armhävningar, vore kul om man kunde göra tio utan paus till slut! Vi får se. 

Jag har inte lovat mig själv något för jag vet att jag kommer att ha dåligt med tid då jag kommer hem och vill inte tvärt sluta då. Så kanske en längre promenad och några övningar i veckan till att börja med? Vi får se. Jag ska försöka :)

Nu ska jag gå och köpa frukt till en fruktsallad och actimel för att inte bli sjuk nu när mitt immunförsvar förändras. Jag har läst att om man inte är van att röra sig så sker förändringar i immunförsvaret och man blir ofta förkyld så därför tänkte jag förebygga detta med actimel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar