söndag 26 augusti 2012

Gör egna legoörhängen

Jag tänkte att jag har visat mina legoörhängen, men inte visat hur man gör... Bästa är att borra hål i legobiten vars man vill att hänget ska sitta, man kan använda nål men det är svårare och lättare att legot spricker. Såhär gör du :)


Gör egna legoörhängen
 Du behöver: Tång (två om du har, jag lånade en till bilderna nedan), två ringar (så hänger ditt lego åt rätt håll), hängen och lego med hål i.
Gör egna legoörhängen
Börja med att sätta en ring i hänget, öppna ringen, lägg in hänget och vik tillbaka ringen till rätt läge, tätt så att inte örhänget lossnar.


Gör egna legoörhängen
Till detta har jag en större ring. Öppna ringen (jag viker ringarna åt sidan då det blir lättare att stänga dem ordentligt), pilla dit legobiten, lägg dit kroken (tänk på att få den åt rätt håll...), kläm sedan ihop ringen igen. 


Gör egna legoörhängen
Nu har du ett par coola legoörhängen! :)


Köpställen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar